Købsbetingelser 

Priser og betaling

Bestillinger sendes fra Sverige. I indkøbskurven ser du totalprisen inklusive moms og fragt inden for EU og Norge. Uden for EU og for firmakunder i Norge kan told-, håndterings- og momsgebyr tilkomme.

Information om betalingsmåder:

Kustom Checkout

Gældende betingelser for Kustom Checkout finder du via linket: Kustom Checkout Terms of Use

 

Leverancer

Fri fragt over 400 DKK (inden for Skandinavien)

For bestillinger under 400 DKK tilkommer en fragtomkostning afhængig af vægt. For levering uden for Danmark, se fragtomkostning i kassen, når du har valgt land.

Normal leveringstid fra Sverige til Danmark er 3-6 hverdage

Hvis en vare har afvigende leveringstid, er det angivet ved den respektive vare. For levering uden for Danmark, se leveringstid i kassen, når du har valgt land.

Har du brug for hurtig levering?

Skriv gerne "HASTER" i kassen, så vælger vi den hurtigste fragtmetode for dig! Vi har nemlig forskellige afhentningsdage hos os for DHL og PostNord.

Daglig ordrehåndtering

Når bestillingen er pakket, bør du modtage en meddelelse via e-mail. Når varen er fremme hos ombuddet, bør du i første omgang modtage en meddelelse via SMS, ellers via e-mail eller brev.

Leveringsforsinkelse

Vi som afsender er ansvarlige for, at du modtager din leverance. Af erfaring ved vi, at forsvundne forsendelser næsten altid dukker op igen. Derfor reklamerer vi en forsvunden forsendelse tidligst 10 hverdage efter, at den seneste statusopdatering er sket for din leverance. Fragtfirmaerne behandler reklamationer oftest inden for 10 dage. Derfor kan der gå op til 10 dage efter, at vi har reklameret for forsendelsen, før vi sender din bestilling ud igen eller krediterer din ordre. Nogle gange opstår der leveringsforsinkelser, som er uden for vores kontrol. Hvis dette sker, fraskriver vi os erstatningsansvar for den skade, som forsinkelsen har forårsaget.

Leveringsansvar

Accepter aldrig en beskadiget leverance. Leveringsansvaret for varen overgår til dig, når den er leveret i henhold til transportørens sporing.

Uafhentede pakker

Ikke-afhentede pakker debiteres med 166,7 DKK. 

 

Fortrydelses- & bytteret

Vi tilbyder åbent køb & bytteret i 60 dage 

Disse betingelser gælder også for virksomheder og myndigheder. Fortrydelses- & byttefristen begynder at løbe fra den dag, du har modtaget varen.

Prøv varen

Føl dig fri til at undersøge varen nøje, men sørg for, at den ikke får pletter, lugt eller andre tegn på brug.

Emballage

Det er i orden, hvis emballagen er åbnet eller beskadiget, det påvirker ikke din ret til fuld tilbagebetaling.

Maskinvask

Hvis varen kræver maskinvask for at blive genoprettet til ny stand, fratrækkes 71,4 DKK.

Brugsspor

Små brugsspor, der ikke kan fjernes, resulterer i 30% fradrag på prisen.
Større skader, tydelige brugsspor eller personlig tilpasning (f.eks. tilklippede varmesåler) kan føre til, at prisfradraget udgør varens fulde værdi.

Returomkostninger

Du står for returfragten. Vi anbefaler, at du bruger vores forudbetalte returfragtseddel.
Inden for Danmark: 107 DKK for pakker op til 5 kg.
For returer, der vejer mere end 5 kg, bedes du kontakte kundeservice for et pristilbud.

Pak kompakt

Pak varen med så lidt luft som muligt for at reducere fragtomkostninger og miljøpåvirkning. Vi kan komme til at debitere ekstra fragt for urimeligt store pakker.

Tilbagebetaling

Pengene tilbagebetales til dig inden for 14 dage via samme betalingsmåde, som du anvendte ved købet.

Sådan returnerer du:

  1. Kontakt kundeservice for en returfragtseddel.
  2. Indlever forsendelsen hos ombuddet.
  3. Gem indleveringskvitteringen/Parcel-ID for at spore returen.

Hvis du vælger et eget fragtfirma, send returen som ERHVERVSPAKKE til:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 3
671 98 Gunnarskog
SWEDEN

 

Garanti & reklamationsret

Ved normal brug giver vi 1 års garanti. Ved kommerciel-, professionel-, udlejningsformål eller tilsvarende brug giver vi 4 måneders garanti. Garantien begynder at gælde fra den dag, du har modtaget varen. Behold din kvittering eller ordrebekræftelse, det er din garantiseddel. Skulle varen holde op med at fungere i garantiperioden, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice med en fejlbeskrivelse. Udover garantien tilbyder vi normalt også erstatningsvarer i mindst 5 år, så du slipper for at købe et helt nyt sæt.

Undtagelser fra garantien

  • Ulykker eller betjeningsfejl, der afviger fra pleje- og brugsanvisningen.
  • Uagtsomhed, mangelfuld pleje, unormal brug eller normal slitage.
  • Hvis serienummeret er fjernet, da dette vanskeliggør identifikation af produktionsdatoen.

Reklamationsret

Ifølge den danske købelov har du også 2 års reklamationsret på varer købt hos os. Reklamationsretten gælder, hvis fejlen er oprindelig og var til stede, da du modtog varen. Det er vigtigt, at du kontrollerer din leverance ved modtagelse for at sikre, at den er korrekt og fejlfri. Bemærk, at reklamationsretten ikke gælder fejl forårsaget af normal slitage, ulykke eller forkert brug.

Fejlsøgning før reklamation

Før en reklamationssag bør du sikre dig, at der er fejl på varen og ikke en betjeningsfejl. Hvis mindst TO enheder har samme problem, kan det skyldes en betjeningsfejl, eller også er det sådan, produktet er designet til at fungere. Læs gerne manualen en ekstra gang eller kontakt kundeservice, så hjælper vi dig. 

Ved returnering for fejlsøgning:

Ved beslutning om fejlsøgning plejer vi om muligt at sende dig en forudbetalt returfragtseddel. Pak varen nøje, præcis som om den var fejlfri.

Reparation eller ombytning

Varer med garantifejl eller som reklameres inden for reklamationsretten repareres i første omgang eller byttes ud med en tilsvarende vare eller del med tilsvarende funktion og ydeevne. Hvis vi har gjort to forsøg på at afhjælpe samme fejl uden held, eller hvis varen går i stykker på samme måde en tredje gang, har du ret til at få pengene tilbage.

Hvis der ikke findes nogen fejl

Hvis der ikke kan konstateres nogen fejl, eller hvis din vare ikke er dækket af garanti eller reklamationsret, debiteres et undersøgelsesgebyr på 200 DKK. Du er også ansvarlig for fragtomkostningerne tur-retur, hvilket normalt udgør 214 DKK, hvis vores fragtseddel anvendes (inden for Danmark & under 5 kg). Den samlede omkostning bliver da 414 DKK.

Sådan reklamerer du:

  1. Inden du returnerer varen, skal du kontakte vores kundeservice og beskrive fejlen, gerne med billeder eller video.
  2. Hvis teknikeren beslutter, at varen skal fejlsøges, sender vi dig om muligt en forudbetalt returfragtseddel, som du kan bruge.
  3. Når vi har modtaget din retur, vil vi undersøge varen. Regn med, at det tager 1-5 hverdage. 

 

Fortrolighedspolitik

Bucken Sweden AB værner om din integritet. Vi indsamler personoplysninger for at håndtere køb, yde kundesupport og sende nyhedsbreve (hvis du har tilmeldt dig). Vi anvender cookies for at forbedre din oplevelse og deler kun nødvendig information med betroede partnere. Læs hele vores fortrolighedspolitik for detaljeret information om dine rettigheder og hvordan vi beskytter dine data. 

 

Tvister:

Vi forsøger altid at være imødekommende ved reklamationer, og når kunder er utilfredse.
Hvis du mener, at vores vurdering er ukorrekt, kan du som forbruger også henvende dig til følgende instanser for prøvelse:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Forbruger Europa

Øvrigt

Vi håndterer al forretningsvirksomhed skriftligt, da det letter overblikket over, hvad man er blevet enige om.

Vi tager forbehold for eventuelle tastefejl. Dette gælder også i manualer og på emballage. Fejl rettes løbende, når de opdages.

Vi tager forbehold for åbenlyse prisfejl og forbeholder os retten til i så fald at annullere købet.

Vi forbeholder os ret til at justere priserne til enhver tid og ændre vores salgsbetingelser. Information om prisændringer og ændrede salgsbetingelser offentliggøres på vores hjemmeside.