Købsbetingelser

 

Priser og betaling

Ordrerne sendes fra Sverige. Som kunde skal du placere ordren i onlinebutikken, da vi ikke gør det for dig. I indkøbskurven kan du se den samlede pris inklusive alle gebyrer, forsendelse og moms. Ved leveringer uden for EU kan der blive pålagt moms, told og ekspeditionsgebyrer.

Oplysninger om betalingsbetingelser:

Klarna Checkout

For at se nuværende vilkår for Klarna Checkout klik på linket her: Vilkår for Klarna Checkout

 

Leverancer

Ordrer placeret inden kl 17:00 vil normalt blive sendt afsted den efterfølgende hverdag. Vi sender alt med PostNord. Leveringstiden er angivet i indkøbskurven under hver forsendelsesmetode. Hvis en vare har en anden leveringstid, angives den på den respektive vare (normalt 3-6 hverdage). Når ordren er sendt fra vores lager, får du en bekræftelse pr. e-mail: ”DIN ORDRE ER SENDT” med Kolli-ID. Når varen er hos PostNord, får du en bekræftelse pr. SMS. Vi pakker alle vores vare med omhyggelighed, og accepterer aldrig en beskadiget levering.

Vi som afsender er ansvarlige for, at du modtager din levering. Manglende forsendelser skal rapporteres til os tidligst 10 hverdage, efter at den seneste status har fundet sted i henhold til sporingsoplysningerne. PostNord behandler klager senest inden for 60 dage. Derfor kan det tage op til 60 dage efter at vi har klaget over forsendelsen, før vi sender din ordre igen eller krediterer din ordre. Nogle gange opstår leveringsforsinkelser, der er uden for vores kontrol. Hvis dette sker, fraskriver vi os ansvaret for skader forårsaget af forsinkelsen. 

For ikke udløste pakker opkræves 200 DKK

Hvis du indtastede en forkert adresse, et forkert postnummer eller brugte en ugyldig fragtbrev (vores fragtbrev er gyldige i 60 dage), og vi bliver opkrævet af PostNord, vil det tilsvarende beløb på 128 DKK blive opkrævet.

Information om fragtpriser:

Breve A-post SE-DK

Leveret til din postkasse eller til dit nærmeste posthus. Begrænset sporbarhed. Normal leveringstid fra Sverige til Danmark: 3-6 hverdage.

PostNord MyPack Collect SE-DK (PostPakke Udland) 

Leveres til dit nærmeste posthus. Fuld sporbarhed og vareforsikring. Returforsendelsesnota medfølger i pakken. Normal leveringstid fra Sverige til Danmark: 3-6 hverdage.

Pakke til udlandet 

Levering til din postkasse eller nærmeste posthus. Normal leveringstid: 3-20 hverdage alt afhængigt af land. Ved leveringer uden for EU kan der blive pålagt moms, told og ekspeditionsgebyrer.

International Parcel (International pakkepost)

Levering til dit nærmeste posthus. Fuld sporbarhed og vareforsikring. Normal leveringstid: 3-20 hverdage alt afhængigt af land. Ved leveringer uden for EU kan der blive pålagt moms, told og ekspeditionsgebyrer.

DPD-Udland (Business)

KUN FOR VIRKSOMHEDER. Levering direkte til døren. Fuld sporbarhed og vareforsikring. Normal leveringstid: 3-20 hverdage alt afhængigt af land. Ved leveringer uden for EU kan der blive pålagt moms, told og ekspeditionsgebyrer.

 

Fortrydelses- og bytteret

Vi tilbyder 60 dages fortrydelses- og bytteret (også for virksomheder og myndigheder). På varer, der sælges til en reduceret pris, gælder en fortrydelses- og bytteret på 14 dage. Fristen for fortrydelses- og bytteretten starter fra den dag, du har modtaget varen. Når du udøver din fortrydelsesret eller bytteret, behøver du IKKE kontakte kundeservice på forhånd.

Du har ret til at se på produktet og prøve det til en vis grad. I tilfælde af fortrydelses- og bytteret har du som forbruger ikke altid den fulde ret til at få refunderet det fulde beløb af produktet tilbage. Hvis produktet viser spor af brug, er blevet håndteret uforsigtigt, lugter af røg/parfume, eller hvis der er dyrehår på varen, forbeholder Bucken Sweden AB sig retten til at fratrække det beløb, det der svarer til forringelsen af produktets værdi. Vi forbeholder os i undtagelsestilfælde ret til at fratrække ekstra omkostninger, der i sidste ende ikke fører til en lukket aftale. Sådanne fradrag kan udgøre den totale pris af produktet. For at du kan modtage fuld refundering af varen, skal varen være brugt i samme omfang, som en fysisk butik accepterer. Hvis du har gjort brug af din fortrydelsesret, vil vi tilbagebetale dig senest 14 dage, efter vi har modtaget varen. Refunderingen til din bankkonto håndteres automatisk af den respektive betalingsudbyder, du har valgt til dit køb.

Vi anbefaler kraftigt, at du bruger den returforsendelsesnota, der ligger i din pakke. Kontakt gjerne kundeservice, hvis du ikke har modtaget en forudbetalt returforsendelsesnota og vi sender dig en. På den måde kan vi let følge din pakke, indtil den ankommer til vores lager. Du som kunde skal selv betale for returneringen. Hvis du fortryder at bruge din forudbetalte returforsendelsesnota i tilfælde af fortrydelse af købet, trækkes et beløb af 63,2 DKK, når varen vender tilbage i Sverige. Når varen sendes tilbage uden for Sverige, trækkes et beløb af 120 DKK. Pengene trækkes fra dit tilgodehavende for de varer, du returnerede. I tilfælde af en ændring af pakkestørrelser betaler du ikke ekstra, det er gratis, hvis du endelig beholder din vare, som du bestilte.

Hvis du absolut har brug for selv at vælge et andet pakkepostfirma end PostNord, skal returneringen sendes som PAKKE TIL ERHVERV til nedenstående adresse:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 90
670 35 Gunnarskog
SVERIGE

Således BYTTES din vare (størrelsesændring):

1. Skriv på følgesedlen, hvilken vare du ønsker at bytte til. Vedlæg følgesedlen i pakken sammen med den vare, du vil bytte. I tilfælde af en størrelsesændring behøver du IKKE returnere varens tilbehør såsom opladere, batterier, taske, manual osv.
2. Brug den forudbetalte returforsendelsesnota, som gerne skulle være inkluderet i din levering eller som du har modtaget fra kundeservice. Klister returforsendelsesnota på pakken, og aflever forsendelsen til et af PostNords posthuse.
3. Husk pakke-id'et, der er på returforsendelsesnotaen, eller gem returkvitteringen, så du selv kan spore returneringen. Forvent at en bytning vil tage 5-10 arbejdsdage fra det tidspunkt, du sender pakken retur, indtil du har pakken igen.

Således RETURNERER du din vare (fortrydelse af køb):

1. Skriv på følgesedlen, at du ønsker at returnere din vare. Skriv også, hvorfor du ønsker at returnere din vare. Vedlæg følgesedlen i pakken sammen med den vare, du ønsker at returnere.
2. Brug den forudbetalte returforsendelsesnota, som du gerne skulle have fået i din levering eller som du har modtaget fra kundeservice. Klister returforsendelsesnota på pakken, og aflever forsendelsen til et af PostNords posthuse.
3. Forvent, at det tager 5-10 arbejdsdage fra det tidspunkt, du sender pakken, indtil du har pengene på din konto igen. Husk pakke-id'et, der er på returforsendelsesnotaen, eller gem returkvitteringen, så du selv kan spore returneringen.

 

Garantier og service (Reklamation)

Bucken Sweden AB forpligter sig til at være ansvarlig for produktets funktion. Vi giver:

- 1 års garanti ved normal anvendelse
- 3 måneder garanti ved kommerciel, professionel, leje eller tilsvarende anvendelse.
- 3 års reklamationsret ved originale mangler, der allerede er ved levering.

Garanti- og reklamationsfristen begynder fra den dag, du har modtaget varen. Det er vigtigt, at du kontrollerer leveringen for at verificere, at det er den rigtige vare, og at den er fejlfri. Inden en reklamation bør du sikre dig, at det er en fejl på varen og ikke en håndteringsfejl. Tjek om mindst TO enheder har samme ”problem”, om det kan skyldes en håndteringsfejl, eller om produktet er designet således for at fungere. Du er velkommen til at læse vejledningen en gang til eller kontakte vores kundeservice. Vi hjælper dig gerne. Defekte produkter, som returneres, skal behandles og pakkes, som var de fejlfrie. Du som forbruger er ansvarlig for produktet, indtil vi modtager det. En klagesag afgøres ofte af to forskellige teknikere inden for 1-5 hverdage. Varer med garantifejl repareres eller udskiftes med en anden enhed af tilsvarende funktion eller ydeevne. Hvis det ønskes, kan der normalt bestilles individuelle enheder/reservedele såsom et par handsker, et batteri osv., så du ikke behøver at købe et helt nyt sæt. I tilfælde, hvor årsagen til returnering er en klage, og fejl ikke kan bevises, opkræves et gebyr på 200 DKK + returforsendelse for sagen. Forsendelsesomkostningerne opkræves i henhold til PostNords prisliste for kreditkunder.

Garanti gælder ikke ved:
- Ulykke, håndteringsfejl og håndtering af pleje- og serviceinstruktioner.
- Skader eller svigt på grund af uagtsomhed, unormal brug eller unormalt slid.
- Brudte sømme, lynlåse, kabler og kontakter, hvis dette sker gentagne gange (tegn på misbrug.)

Således REKLAMERER du en vare:

1. Vi skal have en SKRIFTLIG beskrivelse af de problemer, du oplever med varen FØR du returnerer, så beskeden kan gives videre til vores teknikere.
2. Hvis teknikerne beslutter at fejltjekke varen, brug den forudbetalte returforsendelsesnota, som du gerne skulle have fået i din levering eller som du har modtaget fra kundeservice. Klister returforsendelsesnota på pakken, og aflever forsendelsen til et af PostNords posthuse.
3. Returneringen skal sendes til nedenstående adresse:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 90
670 35 Gunnarskog
SVERIGE

 

Fortrolighedspolitik

General Data Protection Regulation er en EU-forordning som regulerer, hvordan vi må behandle dine persondata. Med persondata menes der oplysninger, som kan linkes til en person.

Bucken Sweden A/S er ansvarlig for behandlingen af dine persondata, som du opgiver som kunde, og som behandles af os for at kunne administrere dine indkøb såvel som til markedsføringsformål, hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev. For at kunne håndtere køb samt kundesager, lagrer vi følgende oplysninger: For- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mail og købshistorik. Hvis du vælger at betale mod faktura, lagres dit CPR-nummer. Vi lagrer dine oplysninger af køb i 7 år på grund af bagføring. Du har ret til at se, hvilke oplysninger vi har om dig. Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du anmode om, at oplysningerne rettes eller slettes. Kontakt os i så fald via e-mail.

Vi videregiver aldrig persondata, e-mailadresser eller anden kundeinformation til øvrige tredjeparter andet end til dem, som nævnes nedenfor:

- Systemleverandør: For at håndtere og administrere din bestilling deler vi måske visse oplysninger med vores systemleverandører. Vi anvender følgende systemleverandører: eValent (webbutik), Logtrade (logistik), Fortnox (bogføring), Gmail (e-mail) samt Zendesk (sagsstyringssystem).
- Betalingsmetode: Oplysningerne gemmes/deles for at kunne gennemføre købet, men også for at beskytte dig mod bedrageri. Vi bruger betalingstjenerne: Klarna & Swish.
- Postservice: For at levere din ordre skal vi dele visse oplysninger med postservice firmaet. Vi benytter PostNord.

 

Øvrige

Vi håndterer alle forretningsaktiviteter skriftligt, da det gør det lettere at se, hvad der er aftalt.
Vi forbeholder os ret til at foretage typografiske fejl. (Gælder også manualer og emballage.)
Vi forbeholder os ret til åbenlyse prisfejl og retten til derefter at annullere købet.
Vi forbeholder os ret til når som helst at justere priser og ændre vores salgsbetingelser.