Garanti og service (Reklamation)

Bucken Sweden AB forpligter sig til at være ansvarlig for produktets funktion. Vi giver:

- 1 års garanti ved normal anvendelse
- 3 måneder garanti ved kommerciel, professionel, leje eller tilsvarende anvendelse.
- 3 års reklamationsret ved originale mangler, der allerede er ved levering.

Garanti- og reklamationsperioden begynder at løbe fra den dag, du har købt produktet. Opbevar dit købsdokument, det er dit garantibevis. Det er vigtigt, at du kontrollerer leveringen for at verificere, at det er den rigtige vare, og at den er fejlfri. Inden en reklamation bør du sikre dig, at det er en fejl på varen og ikke en håndteringsfejl. Tjek om mindst TO enheder har samme ”problem”, om det kan skyldes en håndteringsfejl, eller om produktet er designet således for at fungere. Du er velkommen til at læse vejledningen en gang til eller kontakte vores kundeservice. Vi hjælper dig gerne. Defekte produkter, som returneres, skal behandles og pakkes, som var de fejlfrie. Du som forbruger er ansvarlig for emballage og varen, indtil vi modtager den. En klagesag afgøres ofte af to forskellige teknikere inden for 1-5 hverdage. Varer med garantifejl repareres eller udskiftes med en anden enhed af tilsvarende funktion eller ydeevne. Hvis det ønskes, kan der normalt bestilles individuelle enheder/reservedele såsom et par handsker, et batteri osv., så du ikke behøver at købe et helt nyt sæt. I tilfælde, hvor årsagen til returnering er en klage, og fejl ikke kan bevises, opkræves et gebyr på 200 DKK + returforsendelse for sagen. Forsendelsesomkostningerne opkræves i henhold til PostNords prisliste for kreditkunder.

Garanti gælder ikke ved:
- Ulykke, håndteringsfejl og håndtering af pleje- og serviceinstruktioner.
- Skader eller svigt på grund af uagtsomhed, unormal brug eller unormalt slid.
- Brudte sømme, lynlåse, kabler, kontakter og huller i stoffet, hvis det sker gentagne gange (tegn på uagtsomhed).
- Hvis serienummeret mangler med produktionsdatoen (ÅÅ-MM).

Således REKLAMERER du en vare:

1. Vi skal have en SKRIFTLIG beskrivelse af de problemer, du oplever med varen FØR du returnerer, så beskeden kan gives videre til vores teknikere.
2. Hvis teknikerne beslutter at fejltjekke varen, brug den forudbetalte returforsendelsesnota, som du gerne skulle have fået i din levering eller som du har modtaget fra kundeservice. Klister returforsendelsesnota på pakken, og aflever forsendelsen til et af PostNords posthuse.
3. Returneringen skal sendes til nedenstående adresse:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 3
671 98 Gunnarskog
SWEDEN