Fortrolighedspolitik

Senest opdateret: 2025-01-29

Bucken Sweden AB værner om din personlige integritet. Denne politik beskriver, hvordan vi indsamler, bruger, opbevarer og deler dine personoplysninger, når du besøger vores hjemmeside eller bruger vores tjenester.

1. Hvilke personoplysninger indsamler vi?

Vi indsamler følgende personoplysninger:
Ved køb: For- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, købshistorik. Hvis du vælger at betale med faktura, gemmes også CPR-nummer.
Ved kontakt med kundesupport: E-mailadresse, telefonnummer, navn og eventuel anden information, som du angiver i meddelelsesfeltet.
Ved tilmelding til nyhedsbrev: E-mailadresse.
Via cookies: Information om din brug af hjemmesiden, f.eks. IP-adresse, browser, operativsystem, hvilke sider du besøger, og hvor længe du bliver på dem.

2. Hvordan bruger vi dine personoplysninger?

Vi bruger dine personoplysninger til at:
Administrere dine køb: Behandle ordrer, levere varer, håndtere betalinger og returneringer.
Give dig kundesupport: Besvare spørgsmål og løse problemer.
Sende dig nyhedsbreve: Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, sender vi dig information om vores produkter, tilbud og nyheder.
Forbedre vores hjemmeside og tjenester: Analysere brugeradferd for at optimere hjemmesidens design og funktionalitet.

3. Cookies

Vi anvender følgende typer af cookies på vores hjemmeside:
Sessionscookies: Disse cookies gemmes midlertidigt på din computer og slettes, når du lukker browseren. De bruges til at holde styr på din session, når du navigerer på hjemmesiden.
Permanente cookies: Disse cookies gemmes på din computer i en længere periode og bruges til at huske dine præferencer og indstillinger.
Tredjepartscookies: Disse cookies kommer fra andre virksomheder, f.eks. Google Analytics, og bruges til at indsamle information om brugeradferd og analysere trafikken på hjemmesiden.
Du kan administrere cookies i din browsers indstillinger. Du kan blokere cookies eller vælge at få en advarsel, før en cookie gemmes på din computer.
Du finder mere detaljeret information om vores cookies HER.

4. Deling af personoplysninger

Vi deler dine personoplysninger med følgende betroede tredjepartsleverandører:
Systemleverandører: Fortnox (ERP-system), Nordisk E-handel (webshop), nShift (logistik), Sharespine (integrationsplatform), Gmail (e-mail) og Zendesk (sagsbehandlingssystem).
Betalingsgateways: Klarna og Swish.
Fragtfirmaer: Postnord og DHL.
Vi videregiver aldrig dine personoplysninger til andre parter uden dit samtykke, undtagen når det er påkrævet ved lov.

5. Dine rettigheder

I henhold til GDPR har du følgende rettigheder:
Ret til indsigt: Du har ret til at få adgang til de personoplysninger, vi har om dig.
Ret til berigtigelse: Du har ret til at anmode om, at vi retter unøjagtige eller ufuldstændige personoplysninger.
Ret til sletning: Du har ret til at anmode om, at vi sletter dine personoplysninger under visse omstændigheder, f.eks. hvis oplysningerne ikke længere er nødvendige til de formål, de blev indsamlet til.
Ret til begrænsning af behandling: Du har ret til at anmode om, at vi begrænser behandlingen af dine personoplysninger under visse omstændigheder, f.eks. hvis du bestrider rigtigheden af oplysningerne.
Ret til dataportabilitet: Du har ret til at modtage dine personoplysninger i et maskinlæsbart format og overføre dem til en anden dataansvarlig.
Ret til indsigelse: Du har ret til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger, der er baseret på vores berettigede interesse.
Ret til at indgive klage: Du har ret til at indgive klage til Datatilsynet, hvis du mener, at vi behandler dine personoplysninger i strid med GDPR.

6. Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?

Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, de blev indsamlet til, eller så længe det kræves i henhold til lov.
Købshistorik: 7 år til bogføringsformål.
Oplysninger i forbindelse med kundesupport: 3 år efter at sagen er afsluttet.
Oplysninger til nyhedsbrev: Indtil du afmelder dig nyhedsbrevet.

 

7. Sikkerhedsforanstaltninger

Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret adgang, brug, offentliggørelse, ændring eller ødelæggelse. Disse foranstaltninger omfatter:
Kryptering af følsomme oplysninger: Vi bruger SSL-kryptering til at beskytte følsomme oplysninger, som f.eks. betalingsinformation, under overførsel via internettet.
Begrænset adgang: Kun autoriseret personale har adgang til dine personoplysninger.
Firewalls og antivirusprogrammer: Vi bruger firewalls og antivirusprogrammer til at beskytte vores systemer mod uautoriseret adgang og skadelig kode.
Regelmæssige sikkerhedskopier: Vi tager regelmæssige sikkerhedskopier af vores systemer og data for at forhindre tab af data.

 

8. Profilering og automatiseret beslutningstagning

Vi anvender ikke profilering eller automatiseret beslutningstagning, der har retlige eller lignende virkninger for dig.

9. Kontakt os

Hvis du har spørgsmål til denne fortrolighedspolitik, eller hvordan vi behandler dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice

10. Politikændringer

Denne fortrolighedspolitik kan blive opdateret. Vi anbefaler, at du regelmæssigt besøger denne side for at holde dig opdateret om eventuelle ændringer.