Garanti & reklamationsret
Ved normal brug giver vi 1 års garanti. Ved kommerciel-, professionel-, udlejningsformål eller tilsvarende brug giver vi 4 måneders garanti. Garantien begynder at gælde fra den dag, du har modtaget varen. Behold din kvittering eller ordrebekræftelse, det er din garantiseddel. Skulle varen holde op med at fungere i garantiperioden, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice med en fejlbeskrivelse. Udover garantien tilbyder vi normalt også erstatningsvarer i mindst 5 år, så du slipper for at købe et helt nyt sæt.
Undtagelser fra garantien
- Ulykker eller betjeningsfejl, der afviger fra pleje- og brugsanvisningen.
- Uagtsomhed, mangelfuld pleje, unormal brug eller normal slitage.
- Hvis serienummeret er fjernet, da dette vanskeliggør identifikation af produktionsdatoen.
Reklamationsret
Ifølge den danske købelov har du også 2 års reklamationsret på varer købt hos os. Reklamationsretten gælder, hvis fejlen er oprindelig og var til stede, da du modtog varen. Det er vigtigt, at du kontrollerer din leverance ved modtagelse for at sikre, at den er korrekt og fejlfri. Bemærk, at reklamationsretten ikke gælder fejl forårsaget af normal slitage, ulykke eller forkert brug.
Fejlsøgning før reklamation
Før en reklamationssag bør du sikre dig, at der er fejl på varen og ikke en betjeningsfejl. Hvis mindst TO enheder har samme problem, kan det skyldes en betjeningsfejl, eller også er det sådan, produktet er designet til at fungere. Læs gerne manualen en ekstra gang eller kontakt kundeservice, så hjælper vi dig.
Ved returnering for fejlsøgning:
Ved beslutning om fejlsøgning plejer vi om muligt at sende dig en forudbetalt returfragtseddel. Pak varen nøje, præcis som om den var fejlfri.
Reparation eller ombytning
Varer med garantifejl eller som reklameres inden for reklamationsretten repareres i første omgang eller byttes ud med en tilsvarende vare eller del med tilsvarende funktion og ydeevne. Hvis vi har gjort to forsøg på at afhjælpe samme fejl uden held, eller hvis varen går i stykker på samme måde en tredje gang, har du ret til at få pengene tilbage.
Hvis der ikke findes nogen fejl
Hvis der ikke kan konstateres nogen fejl, eller hvis din vare ikke er dækket af garanti eller reklamationsret, debiteres et undersøgelsesgebyr på 200 DKK. Du er også ansvarlig for fragtomkostningerne tur-retur, hvilket normalt udgør 214 DKK, hvis vores fragtseddel anvendes (inden for Danmark & under 5 kg). Den samlede omkostning bliver da 414 DKK.
Sådan reklamerer du:
- Inden du returnerer varen, skal du kontakte vores kundeservice og beskrive fejlen, gerne med billeder eller video.
- Hvis teknikeren beslutter, at varen skal fejlsøges, sender vi dig om muligt en forudbetalt returfragtseddel, som du kan bruge.
- Når vi har modtaget din retur, vil vi undersøge varen. Regn med, at det tager 1-5 hverdage.