Købsbetingelser

 

Priser og betaling

Ordrerne sendes fra Sverige. Som kunde skal du placere ordren i onlinebutikken, da vi ikke gør det for dig. I indkøbskurven kan du se den samlede pris inklusive alle gebyrer, forsendelse og moms. Ved leveringer uden for EU kan der blive pålagt moms, told og ekspeditionsgebyrer.

Oplysninger om betalingsbetingelser:

Klarna Checkout

For at se nuværende vilkår for Klarna Checkout klik på linket her: Vilkår for Klarna Checkout

 

Leverancer

Ordrer afgivet før kl. 11:00 afsendes normalt samme hverdag. I normale tilfælde sender vi alt med Postnord. Leveringstiden er angivet i indkøbskurven under hver forsendelsesmetode. Hvis en vare har en anden leveringstid, angives den på den respektive vare (normalt 3-6 hverdage). Når ordren er sendt fra vores lager, bør du modtage en besked pr. e-mail: ”DIN ORDRE ER SENDT” med Kolli-ID. Når varen er fremme hos ombud, bør du modtage en besked pr. SMS. Vi pakker alle vores vare med omhyggelighed, og accepterer aldrig en beskadiget levering.

Vi som afsender er ansvarlige for, at du modtager din levering. Vi ved af erfaring, at mistede forsendelser stort set altid dukker op igen. Derfor melder vi en manglende forsendelse tidligst 10 hverdage efter sidste statusopdatering har fundet sted for din forsendelse. PostNord behandler klager senest inden for 60 dage. Derfor kan det tage op til 60 dage efter at vi har klaget over forsendelsen, før vi sender din ordre igen eller krediterer din ordre. Nogle gange opstår leveringsforsinkelser, der er uden for vores kontrol. Hvis dette sker, fraskriver vi os ansvaret for skader forårsaget af forsinkelsen. Leveringsansvar for varen overgår til dig, når den er leveret ifølge transportørens sporing.

For ikke udløste pakker opkræves 166,7 DKK

Hvis du indtastede en forkert adresse, et forkert postnummer eller brugte en ugyldig fragtbrev (vores fragtbrev er gyldige i 60 dage), og vi bliver opkrævet af PostNord, vil det tilsvarende beløb på 106,6 DKK blive opkrævet.

Information om fragtpriser:

Breve A-post SE-DK

Leveret til din postkasse eller til dit nærmeste posthus. Begrænset sporbarhed. Normal leveringstid fra Sverige til Danmark: 3-6 hverdage.

PostNord MyPack Collect SE-DK (PostPakke Udland) 

Leveres til dit nærmeste posthus. Fuld sporbarhed og vareforsikring. Returforsendelsesnota medfølger i pakken. Normal leveringstid fra Sverige til Danmark: 3-6 hverdage.

Pakke til udlandet 

Levering til din postkasse eller nærmeste posthus. Normal leveringstid: 3-20 hverdage alt afhængigt af land. Ved leveringer uden for EU kan der blive pålagt moms, told og ekspeditionsgebyrer.

International Parcel (International pakkepost)

Levering til dit nærmeste posthus. Fuld sporbarhed og vareforsikring. Normal leveringstid: 3-20 hverdage alt afhængigt af land. Ved leveringer uden for EU kan der blive pålagt moms, told og ekspeditionsgebyrer.

DPD-Udland (Business)

KUN FOR VIRKSOMHEDER. Levering direkte til døren. Fuld sporbarhed og vareforsikring. Normal leveringstid: 3-20 hverdage alt afhængigt af land. Ved leveringer uden for EU kan der blive pålagt moms, told og ekspeditionsgebyrer.

 

Fortrydelses- og bytteret

Vi tilbyder åbne købs- og bytterettigheder i 60 dage på varer solgt til almindelige priser. Varer, der sælges til nedsat pris, gælder derimod for den åbne købs- & bytteret kun i 14 dage. Disse betingelser gælder også for virksomheder og myndigheder. Fristen for fortrydelses- og bytteretten starter fra den dag, du har modtaget varen. Når du udøver din fortrydelsesret eller bytteret, behøver du ikke kontakte kundeservice på forhånd.

Du har ret til at se på varen og prøve den i et vist omfang. For at du skal få varens fulde beløb tilbage, skal den være i original stand og være fri for skader, snavs og lugt. Hvis den returnerede vare skal genoprettes med en maskinvask, trækker vi 71,4 DKK. Hvis varen har lettere brugsspor, som ikke kan gendannes, trækker vi 30% af varens værdi. Hvis varen har kraftige brugsspor, er beskadiget eller har en personlig præg (som f.eks. klippede varmesåler), kan prisafdraget udgøre hele varens værdi. Vi forbeholder os retten til i undtagelsestilfælde også at foretage fradrag for opståede ekstraomkostninger, som f.eks. fragt omkostninger, som vi har informeret om før købet.

Hvis du har gjort brug af din fortrydelsesret, vil vi tilbagebetale dig senest 14 dage, efter vi har modtaget varen. Refunderingen til din bankkonto håndteres automatisk af den respektive betalingsudbyder, du har valgt til dit køb.

Vi anbefaler kraftigt, at du bruger den returforsendelsesnota, der ligger i din pakke. Kontakt gjerne kundeservice, hvis du ikke har modtaget en forudbetalt returforsendelsesnota og vi sender dig en hvis det er muligt. På den måde kan vi let følge din pakke, indtil den ankommer til vores lager.

Du som kunde skal selv betale for returneringen. Hvis du fortryder at bruge din forudbetalte returforsendelsesnota i tilfælde af fortrydelse af købet, trækkes et beløb af 56,4 DKK, når varen vender tilbage i Sverige. Når varen sendes tilbage uden for Sverige, trækkes et beløb af 107 DKK.

I tilfælde af størrelsesændring på en lignende vare, betaler du intet, hvis du i sidste ende beholder din vare. Hvis du EFTER en størrelsesændring fortryder dit køb af din vare, trækker vi 107 DKK pr. gennemført størrelsesændring inden for Sverige. Ved størrelsesændring uden for Sverige fratrækkes 214 DKK. Pengene trækkes fra dit tilgodehavende for de varer, du returnerede.

Skal du vælge dit eget fragtfirma, skal returneringen sendes som FIRMAPAKKE til nedenstående adresse:
Bucken Sweden AB
Simonstorp 3
671 98 Gunnarskog
SWEDEN

Sådan udfører du en STØRRELSESÆNDRING på din vare:

1. Skriv på følgesedlen, hvilken størrelse du ønsker at bytte til. Vedlæg følgesedlen i pakken sammen med den vare, du vil bytte. I tilfælde af en størrelsesændring behøver du IKKE returnere varens tilbehør såsom opladere, batterier, taske, manual original emballage etc. så pakken bliver så lille og let som muligt.
2. Brug den forudbetalte returforsendelsesnota, som gerne skulle være inkluderet i din levering eller som du har modtaget fra kundeservice. Klister returforsendelsesnota på pakken, og aflever forsendelsen til et af PostNords posthuse.
3. Husk pakke-id'et, der er på returforsendelsesnotaen, eller gem returkvitteringen, så du selv kan spore returneringen. Forvent at en bytning vil tage 5-10 arbejdsdage fra det tidspunkt, du sender pakken retur, indtil du har pakken igen.

Sådan annullerer du dit køb:

1. Skriv på følgesedlen, at du ønsker at returnere din vare. Skriv også, hvorfor du ønsker at returnere din vare. Vedlæg følgesedlen i pakken sammen med den vare, du ønsker at returnere.
2. Brug den forudbetalte returforsendelsesnota, som du gerne skulle have fået i din levering eller som du har modtaget fra kundeservice. Klister returforsendelsesnota på pakken, og aflever forsendelsen til et af PostNords posthuse.
3. Forvent, at det tager 5-10 arbejdsdage fra det tidspunkt, du sender pakken, indtil du har pengene på din konto igen. Husk pakke-id'et, der er på returforsendelsesnotaen, eller gem returkvitteringen, så du selv kan spore returneringen.

 

Garantier og service (Reklamation)

Bucken Sweden AB forpligter sig til at være ansvarlig for produktets funktion. Vi giver:

- 1 års garanti ved normal anvendelse
- 3 måneder garanti ved kommerciel, professionel, leje eller tilsvarende anvendelse.
- 3 års reklamationsret ved originale mangler, der allerede er ved levering.

Garanti- og reklamationsfristen begynder fra den dag, du har købt varen. Opbevar dit købsdokument, det är ditt garantibevis. Det er vigtigt, at du kontrollerer leveringen for at verificere, at det er den rigtige vare, og at den er fejlfri. Inden en reklamation bør du sikre dig, at det er en fejl på varen og ikke en håndteringsfejl. Tjek om mindst TO enheder har samme ”problem”, om det kan skyldes en håndteringsfejl, eller om produktet er designet således for at fungere. Du er velkommen til at læse vejledningen en gang til eller kontakte vores kundeservice. Vi hjælper dig gerne. Defekte produkter, som returneres, skal behandles og pakkes, som var de fejlfrie. Du som forbruger er ansvarlig for emballage og varen, indtil vi modtager den. En klagesag afgøres ofte af to forskellige teknikere inden for 1-5 hverdage. Varer med garantifejl repareres eller udskiftes med en anden enhed af tilsvarende funktion eller ydeevne. Hvis det ønskes, kan der normalt bestilles individuelle enheder/reservedele såsom et par handsker, et batteri osv., så du ikke behøver at købe et helt nyt sæt. I tilfælde, hvor årsagen til returnering er en klage, og fejl ikke kan bevises, opkræves et gebyr på 200 DKK + returforsendelse for sagen. Forsendelsesomkostningerne opkræves i henhold til PostNords prisliste for kreditkunder.

Garanti gælder ikke ved:
- Ulykke, håndteringsfejl og håndtering af pleje- og serviceinstruktioner.
- Skader eller svigt på grund af uagtsomhed, unormal brug eller unormalt slid.
- Brudte sømme, lynlåse, kabler, kontakter og huller i stoffet, hvis dette sker gentagne gange (tegn på uagtsomhed).
- Hvis serienummeret mangler med produktionsdatoen (ÅÅ-MM).

Således REKLAMERER du en vare:

1. Vi skal have en SKRIFTLIG beskrivelse af de problemer, du oplever med varen FØR du returnerer, så beskeden kan gives videre til vores teknikere.
2. Hvis teknikerne beslutter at fejltjekke varen, brug den forudbetalte returforsendelsesnota, som du gerne skulle have fået i din levering eller som du har modtaget fra kundeservice. Klister returforsendelsesnota på pakken, og aflever forsendelsen til et af PostNords posthuse.
3. Returneringen skal sendes til nedenstående adresse:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 3
671 98 Gunnarskog
SVERIGE

 

Fortrolighedspolitik

General Data Protection Regulation er en EU-forordning som regulerer, hvordan vi må behandle dine persondata. Med persondata menes der oplysninger, som kan linkes til en person.

Bucken Sweden A/S er ansvarlig for behandlingen af dine persondata, som du opgiver som kunde, og som behandles af os for at kunne administrere dine indkøb såvel som til markedsføringsformål, hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev. For at kunne håndtere køb samt kundesager, lagrer vi følgende oplysninger: For- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mail og købshistorik. Hvis du vælger at betale mod faktura, lagres dit CPR-nummer. Vi lagrer dine oplysninger af køb i 7 år på grund af bagføring. Du har ret til at se, hvilke oplysninger vi har om dig. Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du anmode om, at oplysningerne rettes eller slettes. Kontakt os i så fald via e-mail.

Vi videregiver aldrig persondata, e-mailadresser eller anden kundeinformation til øvrige tredjeparter andet end til dem, som nævnes nedenfor:

- Systemleverandør: For at håndtere og administrere din bestilling deler vi måske visse oplysninger med vores systemleverandører. Vi anvender følgende systemleverandører: Nordisk E-handel (webbutik), nShift (logistik), Fortnox (bogføring), Gmail (e-mail) samt Zendesk (sagsstyringssystem).
- Betalingsmetode: Oplysningerne gemmes/deles for at kunne gennemføre købet, men også for at beskytte dig mod bedrageri. Vi bruger betalingstjenerne: Klarna & Swish.
- Postservice: For at levere din ordre skal vi dele visse oplysninger med postservice firmaet. Vi benytter PostNord.

 

Øvrige

Vi håndterer alle forretningsaktiviteter skriftligt, da det gør det lettere at se, hvad der er aftalt.
Vi forbeholder os ret til at foretage typografiske fejl. (Gælder også manualer og emballage.)
Vi forbeholder os ret til åbenlyse prisfejl og retten til derefter at annullere købet.
Vi forbeholder os ret til når som helst at justere priser og ændre vores salgsbetingelser.
Se også EU's fælles tvistbilæggelses side http://ec.europa.eu/odr